آیا باید به قیمت پیشنهادی یا درخواستی خرید کنم؟
قیمت پیشنهادی و درخواستی اساسا بهترین قیمتی است که یک تاجر مایل به خرید و فروش با آن است. قیمت پیشنهادی بالاترین قیمتی است که خریدار آماده پرداخت برای ابزار مالی200bu200b است، در حالی که قیمت پیشنهادی پایینترین قیمتی است که فروشنده برای ابزار میپذیرد.
به طور مشابه، آیا می توانید سهام را کمتر از قیمت پیشنهادی خریداری کنید؟ آره. این فقط زمانی است که شما تلاش می کنید برای خرید بیشتر از اندازه درخواست که شما مشکل دارید اندازه درخواست مقدار حدی است که بازارساز با قیمت درخواستی فعلی می فروشد. این بدان معنی است که خرید کمتر از اندازه درخواست مشکلی ندارد، اما خرید بیشتر از اندازه درخواست مشکل دارد.
آیا سهام را با قیمت پیشنهادی خریداری می کنید؟ هنگامی که شما یک سفارش بازار می دهید، قیمت بازار را می پرسید، به این معنی که شما در آن خرید می کنید کمترین قیمت درخواستی یا با بالاترین پیشنهادی که برای سهام موجود است بفروشید. . برعکس، یک سفارش محدود فروش تضمین می کند که سفارش فروش شما با قیمتی برابر یا بالاتر از سطح قیمتی که می خواهید اجرا می شود.
مربوطپست ها
3 نوع مالیات چیست؟
چگونه نقطه وسط بین دو مکان را پیدا می کنید؟
چگونه پیش بینی های کارکنان را انجام می دهید؟
چگونه سرعت اولیه را فقط با زمان پیدا می کنید؟
آیا در قیمت پیشنهادی خرید می کنید و در صورت درخواست می فروشید؟ مشتری می تواند به قیمت پیشنهادی بفروشد، قیمتِ پیشنهادی (bid) یا با قیمت پیشنهادی خرید کنید. یعنی فروشنده برعکس عمل می کند، در قیمت پیشنهادی خرید می کند و در صورت درخواست می فروشد. این به فروشنده منبع سود داخلی می دهد که هزینه و ریسک بازارسازی را جبران می کند.
دوما اگر پیشنهاد بالاتر از درخواست باشد چه اتفاقی می افتد؟ زمانی که حجم پیشنهاد از حجم درخواست بیشتر باشد، فروش قوی تر است، و قیمت به احتمال زیاد به سمت پایین حرکت می کند تا افزایش. زمانی که حجم درخواست بیشتر از حجم پیشنهادی باشد، خرید قویتر است و احتمال افزایش قیمت بیشتر از کاهش قیمت است.
آیا می توانم با قیمت پیشنهادی خرید کنم؟
A فروشنده می تواند معامله ای را برای فروش سهام خود آغاز کند قیمت پیشنهادی فعلی با فروش تقریباً همیشه بلافاصله پس از شروع معامله انجام می شود. خریدار همچنین می تواند از سمت پیشنهاد برای خرید سهام با قیمتی کمتر از آنچه در حال حاضر در پیشنهاد یا سمت راست جعبه نمایش داده شده است استفاده کند.
پس چرا درخواست خیلی بالاتر از قیمت پیشنهادی است؟ عامل اصلی تعیین کننده اندازه اسپرد پیشنهاد و تقاضا است حجم معاملات. سهام های نازک معامله شده تمایل به اسپرد بالاتری دارند. نوسانات بازار یکی دیگر از عوامل مهم تعیین کننده اندازه اسپرد است. اسپردها معمولاً در مواقعی که نوسانات زیاد است گسترش می یابند.
وقتی قیمت پیشنهادی کمتر از درخواست باشد چه اتفاقی میافتد؟ اگر تفاوت بین قیمت درخواستی و قیمت پیشنهادی زیاد باشد، پس گفته می شود که سهام دارای نقدینگی کمتر یا غیرنقد است.
چگونه از اسپرد پیشنهادی یا درخواستی درآمد کسب می کنید؟
برای محاسبه درصد اسپرد پیشنهاد و تقاضا، به سادگی اسپرد پیشنهاد و تقاضا را بگیرید و آن را بر قیمت فروش تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک سهام 100 دلاری با اسپرد یک پنی دارای درصد اسپرد 0.01 دلار / 100 دلار = 0.01 درصد خواهد بود، در حالی که سهام 10 دلاری با اسپرد سکه دارای درصد اسپرد 0.10 دلار / 10 دلار = 1 درصد خواهد بود.
چگونه می توانم سهام را با قیمت پایین تر بخرم؟ AT توقف سفارشکه به آن دستور توقف ضرر نیز گفته می شود، دستور خرید یا فروش سهام پس از رسیدن قیمت سهام به قیمت مشخص شده است که به آن قیمت توقف می گویند. هنگامی که قیمت توقف به دست می آید، دستور توقف به دستور بازار تبدیل می شود. سفارش توقف خرید با قیمت توقف بالاتر از قیمت فعلی بازار وارد می شود.
چرا قیمت درخواستی بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی است؟
La اندازه اسپرد و قیمت سهام توسط عرضه و تقاضا تعیین می شود. هر چه سرمایه گذاران یا شرکت های فردی بیشتر بخواهند خرید کنند، پیشنهادات بیشتری وجود خواهد داشت. فروشندگان بیشتر منجر به پیشنهادات یا درخواست های بیشتری می شوند.
چرا پیشنهاد کمتر از درخواست است؟ قیمت پیشنهادی به بالاترین قیمتی که خریدار برای یک اوراق بهادار پرداخت می کند اشاره دارد. قیمت درخواستی اشاره دارد کمترین قیمتی که فروشنده برای یک اوراق بهادار می پذیرد. تفاوت بین این دو قیمت به عنوان اسپرد شناخته می شود. هرچه اسپرد کمتر باشد، نقدینگی اوراق بهادار داده شده بیشتر است.
چرا باید قیمت درخواستی را بخرید؟
چرا آنها برای سرمایه گذاران مهم هستند؟ قیمت پیشنهادی و درخواستی مهم است به سرمایه گذاران، زیرا آنها بر قیمتی که سرمایه گذاران برای خرید سهام می پردازند یا پولی که هنگام فروش آنها دریافت می کنند، تأثیر می گذارد. این به این معنی است: شما نمی توانید بلافاصله یک سهم را بخرید و بفروشید و انتظار داشته باشید که همان مقدار پول را پس بگیرید.
آیا به قیمت پیشنهادی می فروشید؟
قیمت پیشنهادی نشان دهنده بالاترین قیمتی است که کسی حاضر است برای یک سهم بپردازد. درخواست کمترین قیمتی است که کسی مایل به فروش یک سهم است. تفاوت بین پیشنهاد و درخواست اسپرد نامیده می شود. قیمت مظنه سهام آخرین قیمت فروش است.
چه چیزی یک اسپرد پیشنهادی/فروشی بزرگ در نظر گرفته می شود؟ گسترش گسترده ای وجود دارد زمانی که یک بازار به طور فعال معامله نمی شودو حجم پایینی دارد، بنابراین تعداد قراردادهای معامله شده کمتر از حد معمول است. بسیاری از بازارهای معاملاتی روزانه که معمولاً اسپردهای کوچک دارند، در ساعات ناهار یا زمانی که معامله گران منتظر انتشار اخبار اقتصادی هستند، اسپردهای زیادی خواهند داشت.
گسترش پیشنهاد/پرسش چگونه کار می کند؟ گسترش پیشنهاد قیمت چیست؟ . اسپرد پیشنهاد و تقاضا اساساً است تفاوت بین بالاترین قیمتی که خریدار حاضر است برای یک دارایی بپردازد و کمترین قیمتی که فروشنده حاضر به پذیرش آن است.. فردی که به دنبال فروش است، قیمت پیشنهادی را دریافت می کند در حالی که فردی که به دنبال خرید است، قیمت پیشنهادی را می پردازد.
چه کسی قیمت پیشنهادی و درخواستی یک سهام را تعیین می کند؟
اسپردهای پیشنهادی می تواند به کوچکی چند سنت یا بزرگتر از 50 سنت یا 1 دلار باشد، بسته به اوراق بهاداری که معامله می شود. بازار قیمتهای پیشنهادی و درخواستی را از طریق قرار دادن سفارشهای خرید و فروش انجامشده توسط آن تعیین میکند سرمایه گذاران و/یا بازارسازان.
چه کسی از اسپرد سهام درآمد کسب می کند؟ بازارسازان امرار معاش می کنند داشتن سرمایه گذاران یا معامله گران برای خرید اوراق بهادار جایی که MMها آنها را برای فروش عرضه می کنند و از آنها می خواهند اوراق بهادار را در جایی که MM مایل به خرید هستند بفروشند. هرچه اسپرد گسترده تر باشد، یک MM می تواند درآمد بالقوه بیشتری کسب کند، اما رقابت بین MM و سایر بازیگران بازار می تواند اسپردها را محدود نگه دارد.
مناقصه چه کشوری گسترش یافت؟
اسپرد پیشنهاد و تقاضا اساساً تفاوت بین بالاترین قیمتی است که خریدار مایل است برای یک دارایی بپردازد و کمترین قیمتی که فروشنده مایل به پذیرش آن است. فردی که به دنبال فروش است دریافت خواهد کرد قیمت پیشنهادی در حالی که کسی که به دنبال خرید است، قیمت پیشنهادی را خواهد پرداخت.
آیا باید سهام را زمانی که پایین است بخرید؟ آره، زمانی که بازار رو به کاهش است باید سرمایه گذاری کنید-و زمانی که بالاست و زمانی که به پهلو است. . اگر از قبل قصد سرمایه گذاری دارید، خرید در حالی که قیمت ها پایین است می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد. به هر حال، «کم بخر، بالا بفروش» یک شعار استاندارد برای سرمایه گذاران موفق است.
آیا باید سهام را زمانی که پایین هستند یا بالا خریداری کنم؟
مربیان بازار سهام اغلب به معامله گران جدید توصیه می کنند «کم بخر، بالا بفروش." با این حال، همانطور که اکثر ناظران میدانند، قیمتهای بالا منجر به خرید بیشتر میشود. برعکس، قیمت های پایین سهام به جای جذب خریداران، باعث ترس و وحشت می شود.
آیا قیمتِ پیشنهادی (bid) می توانم همان سهام را دو بار در روز بخرم؟ به عنوان یک سرمایه گذار خرد، شما نمی توانید یک سهم را بیش از چهار بار در یک دوره پنج روز کاری بخرید و بفروشید. هر کسی که از این مقدار فراتر رود، قانون معاملهگر روز الگو را نقض میکند، این قانون برای افرادی که توسط کارگزارانشان طبقهبندی میشوند، معاملهگران روزانه هستند و میتوانند از انجام هر گونه معاملهای محدود شوند.
پیشنهاد و درخواست چگونه بر قیمت سهام تأثیر می گذارد؟
قیمت پیشنهادی نشان دهنده بالاترین قیمتی است که کسی حاضر است برای یک سهم بپردازد. درخواست کمترین قیمتی است که کسی مایل به فروش یک سهم است. تفاوت بین پیشنهاد و درخواست نامیده می شود گسترش. قیمت مظنه سهام آخرین قیمت فروش است.
اگر خریدار وجود نداشته باشد می توانید سهام را بفروشید؟ وقتی خریدار نیست، شما نمی توانید سهام خود را بفروشید- تا زمانی که سرمایهگذاران دیگر علاقهای به خرید نداشته باشند، با آنها گیر خواهید کرد. . معمولاً، شخصی مایل به خرید از جایی است: ممکن است به قیمتی که فروشنده می خواهد نباشد. این بدون توجه به کارگزار اتفاق می افتد.
چرا قیمت پیشنهادی و درخواستی متفاوت است؟
La قیمت پیشنهادی به بالاترین قیمتی که خریدار برای یک اوراق بهادار پرداخت می کند اشاره دارد. قیمت درخواستی اشاره به کمترین قیمتی است که فروشنده برای یک اوراق بهادار می پذیرد. تفاوت بین این دو قیمت به عنوان اسپرد شناخته می شود. هر چه اسپرد کمتر باشد، نقدینگی اوراق بهادار داده شده بیشتر است.
چه چیزی اسپرد پیشنهاد را تعیین می کند؟
عامل اصلی تعیین کننده عرض اسپرد پیشنهاد و تقاضا است حجم معاملات. یکی دیگر از عوامل مهمی که بر اسپرد پیشنهاد و تقاضای خرید اثر می گذارد، نوسانات بازار است. سهامی که به صورت نازک معامله می شوند، عموما دارای اسپرد بالاتری هستند. همچنین، در زمانهای نوسانات بالا، اختلاف قیمت پیشنهادی افزایش مییابد.
بهینه کردن bid adjustment در google ads و تعدیل پیشنهادات چیست؟
قوانین ارزش به شما امکان بهینه کردن bid adjustment در google ads را میدهد. Value Rules به تبلیغکنندگان اجازه میدهد قوانینی را برای تنظیمات قیمت پیشنهادی در گوگل ادز ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که قیمت پیشنهادی هوشمند هر بار که جستجویی برای تبلیغ شما انجام می شود، به طور خودکار پیشنهاد CPC مناسب را تعیین می کند.
در یک مثال ساده، اگر گوگل انتظار دارد که کلیک 10% ، شانس فروش 100 دلاری را داشته باشد، آن کلیک ارزش 10 دلاری دارد (0.10 * 100 دلار = 10 دلار). آن را با ROAS 200% ترکیب کنید (یعنی به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات خرج میشود، 2 دلار ایجاد نمایید)، سپس پیشنهاد CPC 5 دلار خواهد بود (یعنی این کلیک 5 دلاری انتظار میرود 10 دلار ارزش ایجاد کند).
تنظیمات قیمت پیشنهادی
با قوانین ارزش، می توانید به گوگل بگویید که ارزش تبدیل دو برابر خواهد شد. از قوانین ارزش مانند تعدیل پیشنهاد استفاده نکنید. حالا نکته مهم اینجاست. در حالی که میتوانید از قوانین ارزش بهعنوان جایگزینی مستقیم برای تعدیل قیمتها استفاده کنید، نباید به این دلیل که آنچه را که مناقصه خودکار Google در حال حاضر برای شما انجام میدهد دو برابر میکنید.
به یاد داشته باشید وقتی فرآیند تبلیغات در گوگل و تنظیمات بهینه کردن bid adjustment به صورت دستی صورت گیرد، راهی برای دستکاری قیمتها است، بنابراین اجازه دهید یک دقیقه آن فرآیند دستی را بررسی کنیم. ابتدا پیشنهادات CPC معمولاً چگونه مشتق می شوند؟ فرض کنید که انتظار دارید 10٪ از کلیکها فرم ژنرال سرنخ شما را پر کنند، و هر فرم برای کسب و کار شما ارزشی معادل 100 دلار دارد، سپس قیمت پیشنهادی شما 10 دلار (0.10 * 100 دلار) خواهد بود.
تعدیل پیشنهادات چگونه تصمیم گیری می شود؟
به اعداد تبدیل خود در Google Ads نگاه می کنید و متوجه می شوید که مشتریان در آلمان با نرخ 20٪ بالاتر، 12٪ به جای 10٪ مواقع تبدیل می شوند. بنابراین شما یک تنظیم پیشنهادی +20٪ برای کلیک های آلمانی تعیین می کنید. بنابراین زمانی که کاربر در آلمان است، پیشنهاد 10 دلاری شما به پیشنهاد 12 دلاری تبدیل می شود (0.10 * 120٪ * 100 دلار = 12 دلار).اکنون نتیجه این است. با پیشنهاد هوشمند، گوگل از قبل این تفاوت در نرخ تبدیل مورد انتظار را میداند، بنابراین از قبل پیشنهاد قیمت ۱۲ دلاری را تعیین میکند.
این درست است زیرا دادههایی که برای تصمیمگیری در مورد تعدیل پیشنهاد 20٪ استفاده کردید، دقیقاً همان دادههایی است که Google از قبل از شما هنگام استفاده از ردیابی تبدیل دریافت میکند. نکته اصلی این است که ایجاد یک قانون ارزش برای تنظیم پیشنهادها بر اساس نرخ تبدیل مورد انتظار، به سادگی تنظیمات بهینه کردن bid adjustment را روی هم میگذارد و شما را وادار به پیشنهاد نادرست میکند.
به یاد داشته باشید، گوگل کلمات کلیدی Broad Match Modified را حذف کرد زیرا 95٪ از تبلیغکنندگان از آن اشتباه استفاده میکردند و نتایجی را دریافت میکردند که در نظر گرفته نشده بود. بیایید همین مسیر را طی نکنیم.
نحوه استفاده از قوانین ارزش برای بهینه سازی کمپین های PPC
اگر از دادههای مناسب برای ایجاد قوانین خود استفاده کنید، قوانین ارزش بهعنوان شکلی از تعدیل قیمت برای مناقصه هوشمند بسیار مفید هستند.
یک قانون خوب بر اساس چیزی است که به گوگل نگفته اید.
به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان زیادی در مورد کسب و کار خود می دانند که از طریق پیکسل ردیابی تبدیل، تنظیمات فصلی یا اهداف مختلف با Google ارتباط برقرار نمی کنند.
بیایید به مثال خود در مورد مشتریان آلمانی بازگردیم. در حالی که قبلاً به Google گفته بودیم که آنها 20٪ بهتر از معمول تبدیل می کنند، پس از تبدیل چه اتفاقی می افتد؟
آیا معمولاً ارزش طول عمر بالاتری دارند؟ یا این تبدیلها باعث بازدید بیشتر از فروشگاهها میشود زیرا سرانه فروشگاههای بیشتری در آلمان نسبت به جاهای دیگر دارید؟
ما با «همه کلیکها یکسان ایجاد نمیشوند» شروع کردیم، اکنون داریم «همه تبدیلها برابر ایجاد نمیشوند». قوانین ارزش راهی به ما میدهد تا این تفاوتها را در کیفیت تبدیل ارتباط برقرار کنیم.
نحوه استفاده از قوانین ارزش
قوانین ارزش در سطح حساب تنظیم می شود. قوانین می توانند بر اساس مکان (فیزیکی یا مکان مورد علاقه)، دستگاه یا مخاطبین باشند. برای مخاطب، تبلیغکنندگان میتوانند بین این که کاربر چه کسی است، به چه چیزی علاقهمند است، چه چیزی را فعالانه جستجو میکنند یا برنامهریزی میکنند، و اینکه چگونه با کسب و کار شما تعامل داشتهاند، انتخاب کنند.
قوانین بهینه کردن bid adjustment می توانند تنها بر اساس یکی از سه نوع بخش یا ترکیبی از حداکثر دو بخش باشند. هنگامی که تبلیغکنندگان انواع را برای اولین قانون خود انتخاب کردند، همه قوانین دیگر باید از همان دو نوع بخش استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر قانون اول مکان و نوع مخاطب را با هم ترکیب کند، همه قوانین زیر باید از مکان و مخاطب نیز استفاده کنند و ایجاد قوانین با استفاده از انواع دستگاه ممکن نخواهد بود.
پیشنمایش خوبی از قوانین وجود دارد، و متدولوژی «اگر x، سپس y» باید برای کاربران Optmyzr موتور بسیار قدرتمند قوانین PPC ما بسیار آشنا باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در ایالات متحده است و در صنعت فناوری کار می کند، سپس به مقداری که توسط پیکسل تبدیل گزارش شده است، عدد 5 را اضافه کنید. یا اگر کاربری در هلند و بدون توجه به مخاطبان است، مقدار گزارش شده را در 0.8 ضرب کنید. قوانین حاصل در گوگل چیزی شبیه به این خواهند بود.
جایگزین قوانین ارزش
همانطور که قبلاً توضیح دادیم، قوانین ارزش روشی کمتر دقیق برای انتقال کیفیت تبدیل به Google نسبت به جایگزینهایی مانند ردیابی تبدیل آفلاین یا تنظیمات ارزش هستند. اما استفاده از آنها بسیار سادهتر از گزینههای جایگزین است، بنابراین گام بعدی عالی برای تبلیغکنندگانی است که قبلاً حسابهای خود را با بهینه کردن bid adjustment، بهینه نکردهاند.
قوانین ارزش در Optmyzr
Optmyzr به زودی یک رویکرد نوآورانه جدید برای ایجاد قوانین ارزش خواهد داشت، بنابراین اگر میخواهید یکی از اولین کسانی باشید که آن را آزمایش میکنند، از تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.
نحوه کسب درآمد در وبلیغات
ما در وبلیغات بصورت تخصصی در زمینه سئو و گوگل ادز فعالیت میکنیم تا بتوانیم به شما عزیزان در زمینه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی شما کمک کنیم. با سپردن امور مربوط به وبسایت خود به تیم حرفه ای وبلیغات ما به شما اطمینان میدهیم که به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید. تیم دیجیتال مارکتینگ وبلیغات شامل محتوا گذاران حرفه ای، سئوکاران به روز، طراحان حرفه ای در زمینه موشن گرافیک و طراحی سایت، متخصصین گوگل ادز و … میباشد که از طراحی سایت تا پشتیبانی و نتیجه گیری در کنار شما خواهند بود. با ما همراه باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02128427304 تماس حاصل فرمائید.
سؤالات متداول
قوانین ارزش Google یک ویژگی عالی برای تبلیغکنندگانی است که میخواهند کنترل بیشتری بر قیمتگذاری خودکار داشته باشند اما نمیخواهند تبدیلهای آفلاین پیچیدهتر یا سیستمهای تنظیم ارزش را راهاندازی کنند.
ما چندین سؤال در رابطه با این ویژگی دریافت کردیم، بنابراین در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین آنها آورده شده است. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید در مورد قوانین ارزش، به اصلاح این پست ادامه خواهیم داد.
1- آیا گزارش ها هنگام استفاده از قوانین ارزش، مقادیر تبدیل متفاوتی را نشان می دهند؟
بله، ستون “مقدار تبدیل” مقادیر تنظیم شده را در کل حساب شما برای کمپین های جستجو، خرید و نمایش نشان می دهد.
این بدان معناست که اگر گزارش هایی را با مقادیر تبدیل به رئیس یا مشتری خود ارسال کنید، پس از فعال کردن قوانین ارزش، این مقادیر “نادرست” خواهند بود. اینکه چگونه «درست» را تعریف کنید به شما بستگی دارد، اما تغییری در نحوه محاسبه مقادیر ایجاد میشود و این میتواند مشکلاتی را در گزارشدهی ایجاد کند.
توصیه می کنیم قبل از فعال کردن قوانین ارزش، با سهامداران خود گفتگو کنید. از طرف دیگر، میتوانید از ابزارهای گزارشدهی خودکار مانند ابزارهای ارائهشده توسط Optmyzr برای استفاده از قوانین ارزش برای بهبود قیمت پیشنهادی استفاده کنید و در قیمتِ پیشنهادی (bid) عین حال مقادیر تبدیلی را گزارش کنید که تنظیم نشدهاند.
2- آیا مقادیر تبدیل به صورت ماسبق به روز می شوند؟
از لحظه ای که قوانین ارزش خود را ایجاد می کنید، ارزش ها شروع به تنظیم می کنند. مقادیر گزارش شده قبلی تغییر نخواهند کرد.
3- چگونه می توانم مقادیر تبدیل اصلی خود را ببینم؟
برای مشاهده مقادیر تبدیل تعدیل نشده، به عبارت دیگر، ارزش تبدیل به گونه ای که گویی قوانین ارزشی ندارید، بخش «تبدیل ها → تنظیم قانون ارزش» را در صفحه نمای کلی حساب یا کمپین فعال کنید.
پس از انجام این کار، یک بخش جدید برای “مقدار اصلی (هیچ قانونی اعمال نمی شود) برای هر حساب یا کمپینی که دارای ارزش تبدیل غیر صفر است، خواهید دید.
4- اگر یک تبدیل قوانین چند مقدار را برآورده کند، کدام یک استفاده می شود؟
امی بیشاپ در پست خود در مورد قوانین ارزش این را به خوبی توضیح داد. ترتیب اعمال قوانین به این صورت است:
برای مکانها، قانون ریزترین مکان استفاده میشود، یعنی قانون سانفرانسیسکو اولویت دارد.
سرسختی بر قانون کالیفرنیا.
برای مخاطبان، Google قوانین را به ترتیب زیر امتحان میکند:
- مطابقت با مشتری
- بازاریابی مجدد و مخاطبان مشابه
- Affinity & In-Market Audiences
- جمعیت شناسی تفصیلی
اگر در بخش مخاطبین مساوی وجود داشته باشد، Google با استفاده از منطق “ضرب” به جای قانون “افزودن” یک قانون را انتخاب می کند.
اگر تساوی دیگری باقی بماند، قانون را با بالاترین تعدیل انتخاب خواهند کرد.
5- آیا واقعاً یک رابطه 1:1 بین تعدیل پیشنهاد و قانون ارزش وجود دارد؟
این یک سوال عالی از مایک رایان است که واقعاً جزئیات PPC را می داند. و او درست می گوید که تعیین یک قانون ارزش لزوماً معادل دقیق تنظیم یک تعدیل قیمت نیست. دلیل این امر این است: قوانین ارزش، ارزش تبدیلی را که به Google گزارش می شود تغییر می دهد. سپس الگوریتمهای یادگیری ماشین Google از این مقادیر تبدیل گزارششده برای پیشبینی ارزش احتمالی تبدیلهای آینده استفاده میکنند.
اما به یاد داشته باشید که گوگل بیش از 500000 سیگنال از هر حراج را برای انجام این پیش بینی در نظر می گیرد. و در حالی که ممکن است تبلیغکننده مقداری را که گزارش کرده است تنظیم کرده باشد زیرا واقعاً تبدیلهای کالیفرنیا را دوست دارد، سیستم ML ممکن است در عوض عوامل دیگری (مانند زمان روز) را پیدا کند که با این مقادیر تبدیل بالا مرتبط است. به جای اینکه به دلیل اینکه کاربر در کالیفرنیا است، قیمت بیشتری ارائه دهد، زیرا کاربر در شب در حال جستجو است.
6- آیا می توان قوانین ارزش را برای کمپین های tCPA تنظیم کرد؟
قوانین ارزش در سطح حساب تنظیم می شوند و مقادیر را برای همه مقادیر تبدیل گزارش شده برای کمپین های جستجو، خرید و نمایش تغییر می دهند. قوانین بدون توجه به سبک مدیریت پیشنهاد کمپین، مقادیر را تغییر خواهند داد.
اگر یک کمپین از tROAS استفاده میکند، ارزش تبدیل را به حداکثر میرساند یا یک کمپین خرید هوشمند است، ارزشهای تبدیل تعدیلشده بر نحوه تعیین قیمتها توسط Google تأثیر میگذارد. آنها همچنان تنها اقدامات تبدیلی را که در تبدیلها گنجانده شدهاند در نظر میگیرند (این یک تنظیم برای هر اقدام تبدیلی است).
7- محدوده تنظیمات مجاز چقدر است؟
یک قانون میتواند مقدار اصلی یک تبدیل را با یک عامل از 0.5x تا 10x تغییر دهد. از طرف دیگر، تبلیغکنندگان میتوانند انتخاب کنند که یک مقدار ثابت به تبدیلی که شرایط قانون را برآورده میکند، اضافه کنند.
اسپرد (Spread) چیست؟
شناخت مباحث مالی در هر نوع معاملهای به ما کمک میکند تا به اصطلاح حساب دخل و خرج خود را داشته باشیم. Spread یکی از مفاهیمی است که به بیان و تشخیص ما به تفاوت می پردازد و در واقع تفاوت قیمت داد و ستد را مشخص میکند. این موضع به ظاهر ساده، اهمیت بسزایی در معاملات تریدرهای بازار ارز دیجیتال دارد. این موضوع دستور کار امروز مقاله توکن باز میباشد. پس با ما همراه باشید.
مفاهیم کلی:
اسپرد (Spread) چیست؟
چیزی که باید بدانیم این است که در همهٔ بازارهای مالی در سراسر جهان Spread وجود دارد. در دنیای ارز دیجیتال هم به همین صورت است و از این مسئله مستثنی نخواهد بود.
اما در تعریف spread میتوانیم اینگونه بگوییم که اسپرد به ما به تفاوت قیمت در داد و ستد اندوخته یا دارایی گفته میشود. تریدرهایی که در بازار رمز ارزها مشغول به فعالیتاند، اسپرد را تمایز قیمت ASK و BID تلقی میکنند، که همان ما به تفاوت قیمت داد و ستد میباشد.
به دست آوردن اسپرد، کار سهل و راحتی خواهد بود. محاسبه این امر مستلزم آن است که قیمت خرید جفت ارز مد نظر را از قیمت فروش آن کم کنید آنگاه ما به تفاوت این دو نرخ اسپرد خواهد بود. لازم به ذکر است که اغلب Spread قیمتِ پیشنهادی (bid) را با PIP نمایش میدهند.
نحوه عملکرد اسپرد به چه صورت است؟
آنچه باید بدانیم این است که عموماً Spread در بازار مالی فارکس برای بروکرها و و فروشندهها هزینه ی صورت پذیری معاملات محسوب میشود و این دقیقاً مشابه معاملات تجاری معمول میباشد که بروکرها قیمتهای خود را چندین PIP بالاتر معین میکنند تا همواره در کنار هزینههای دیگر بتوانند مبالغ بیشتری عاید شوند.
باید بدانیم اسپردهای عرضه شده از طریق بروکرها با توجه به قوانین و ضوابط ارائه شده ی آنها دارای تمایز است. بهطوریکه ممکن است بعضی از بروکرها اسپرد پایینتری لحاظ کنند، یا از سویی دیگر هزینههای مازاد طلب کنند. اما از وجه و سویی دیگر برخی از بروکرها میباشند که spread بالاتری از کاربران دریافت کرده اما هزینهٔ مازادی طلب نخواهند کرد.
مقدار اسپرد قادر است تحت تسلط و تأثیر خود رمز ارز نیز قرار گیرد. ارزهای دیجیتالی که در بین کاربران از محبوبیت بسزایی برخوردارند، اغلب از spread کمتری نسبت به رمز ارزهای پر خطر برخوردار بوده و خیلی کم و به ندرت قابلیت ترید پیدا میکنند.
انواع اسپرد
همانطور که مستحضر هستید و در سطور بالا بدان اشاره نمودیم Spread قسمتی از خصوصیتهای حسابهای معاملاتی بروکرها به شمار میآید.
که این اسپرد خود شامل دو نوع ثابت و شناور میباشد که در حسابهای تجاری گوناگون موجود میباشند و هر کدام ویژگیهای مختص به خود را در برمیگیرند.
نباید از این موضوع غافل شویم که که اسپرد ثابت اغلب از طریق کارگزارهایی ارائه یا عرضه میشود که تحت عنوان مدل میز معامله یا بازار ساز در حال فعالیتاند. در صورتی که در اسپردهای شناور یا متغیر از طریق بروکرهای بدون میز معامله، عرضه شده و کار میکنند.
وجود مسئله spread نقش مهم و بسزایی برای تریدرها دارد. زیرا به عنوان بخشی از هزینهٔ معاملات قادر است در نتیجهٔ یک معامله مؤثر واقع شود.
اسپرد ثابت (Fixed spread)
اسپرد ثابت یعنی آنکه شرایط بازار در آن تأثیری نداشته و بی توجه به شرایط موجود همچون که از نامش پیداست ثابت باقی خواهد ماند. به بیان دیگر، این که بازار همانند امواج خروشان دریا در نوسان باشد یا همچون یک مرداب آرام و دارای سکون باشد، (spread) همواره ثابت خواهد ماند.
اسپرد شناور (Variable spread)
در اینگونه spread میتوانیم بگوییم که بالا و پایین شدن Spread آنهم نسبت به عرضه و تقاضا را اسپرد شناور میگویند که عموماً دارای نرخ معینی نمیباشد.
نباید از این مبحث غافل شویم که در هر بازاری که کثرت نقدینگی وجود دارد، مغایرت قیمت درخواستی و پیشنهادی نیز کم میشود و این به سود تریدرها است زیرا اسپرد کمتر خواهد بود.
این Spread همان گونه که از نامش مشخص است باید بدانیم همواره دستخوش تغییرات هستند و تفاوت قیمت پیشنهادی و درخواستی به طور تداوم یافته دستخوش تغییرات و نوسان هستند.
تفاوت اسپرد شناور و ثابت
باید بدانیم که دانستن این موضوع که بین اسپردهای ثابت و شناور کدام مطلوبتر میباشد. تنها به نیازمندی تریدر و تفکر وی وابسته است برخی تریدرها از اسپردهای ثابت بهتر از شناور بهره جویی میکنند و عکس این موضوع نیز برقرار است. در حقیقت تمایز دو نوع spread در نرخ bid و ask قابل رویت میباشد.
اغلب، در زمان انتشار اطلاعات و آمارهای اقتصادی و همین طور دیگر دورههایی که نقدینگی را در بازار کم میشود (همانند تعطیلات و یا آغاز جنگ در یک ناحیه بخصوص و…)، اسپرد شناور یا متغیر با افزایش و بالا رفتن مواجه است.
اما باید بدانیم به طور کلی تریدرهایی که سرمایه کمتری دارند و کمتر تجارت میکنند، از قیمت گذاری spread بهره و سود جسته اما تریدرهایی که موجودی بیشتری دارند، در اوج بازار و نوسان آن هنگامی که شدیدترین اسپردها موجود است به طور مداوم مشغولترید هستند و از معاملات خود سود میبرند. ضمن آنکه تریدرهایی که میخواهند معاملاتشان فوری اجرا شود، اسپرد شناور مفیدتر خواهد بود.قیمتِ پیشنهادی (bid)
اهمیت اسپرد
لازم است بدانیم که spread برای اشخاصی که ترید با لات پایین و کم انجام می دهند، از اهمیت زیادی برخوردار نبوده، زیرا میزان آن زیاد نیست. اما مقدار spread برای معامله گرهایی که معاملات با لات نسبتاً بالا انجام می دهند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
با معاملات اسپات (Spot Trading) آشنا شوید + آموزش تصویری
Spot به معاملهای اطلاق میشود که تحویل کالایی که خریداری و یا فروخته شده، در زمان انجام معامله صورت میگیرد. رکن اساسی یک معامله اسپات، تحویل فوری کالای مورد معامله است. Trading نیز به معنی معامله، ترید و مبادله کالاست. پس اسپات تریدینگ به معاملاتی گفته میشود که کالای مورد معامله، در زمان معامله میان خریدار و فروشنده رد و بدل شود؛ مثلا در یک معامله اسپات بیت کوین در زمان ترید، بیت کوین از فروشنده به خریدار منتقل میشود. این نوع معاملات را میتوان نقطه مقابل معاملات آتی یا فیوچرز بیت کوین در نظر گرفت. در معاملات آتی، کالای مورد مبادله، در آینده و در تاریخی که در قرارداد قید شده میان خریدار و فروشنده رد و بدل میشود.
قیمت اسپات چیست؟
ممکن است با عبارت Spot Price مواجه شده باشید. در برخی متون معمولا از این عبارت برای بیان قیمت یک دارایی استفاده میشود؛ برای مثال قیمت اسپات بیت کوین ۱۳,۴۰۰ دلار است. احتمالا مفهوم این عبارت را حدس میزنید؛ قیمت اسپات بیت کوین یعنی اگر فردی بخواهد در همین لحظه این رمز ارز را خریداری کند، باید مبلغ ۱۳,۴۰۰ دلار را بپردازد. قیمت اسپات توسط تک تک معاملهگران بیت کوین یا هر دارایی دیگر تعیین میشود و مدام در حال تغییر است.
بازار اسپات چیست؟
Spot Market یا بازار اسپات که عموما به آن بازار فیزیکی “physical markets” یا بازار نقدی “cash markets” گفته میشود، بازاری است که امکان خرید و فروش بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال در آن به صورت لحظهای فراهم است. در این بازار، به صورت واقعی بیت کوین معامله شده و مقدار BTC از کیف پول فروشنده به کیف پول خریدار (یا از حساب معاملاتی) منتقل میشود. برای مثال تمامی صرافیهای ارز دیجیتال ایران، جزو دسته بازارهای اسپات قرار میگیرند اما بازار بورس کالای شیکاگو یا CME ،Bakt و صرافی Bitmex چنین بازاری نداشته و تنها معاملات آتی بیت کوین در آنها صورت میگیرد. صرافی بایننس هم بازار اسپات و هم بازار آتی را برای معامله بیت کوین ارائه میدهد.
مفهوم Order Book در بازار اسپات
اردر بوک لیست سفارشهای خرید و فروش یک دارایی است که توسط تک تک افراد در آن صرافی یا بازار ارائه شده است. برای تشریح این مفهوم در بازارهای مالی، در نظر بگیرید که افرادی که قصد خرید بیت کوین را دارند، سفارش خرید خود را در یک صرافی ثبت میکنند. در زمان تنظیم سفارش، هر یک از آنها قیمت پیشنهادی خود و مقدار BTC که قصد خرید دارند را اعلام میکنند. در سمت دیگر بازار، افرادی حضور دارند که قصد فروش بیت کوینهای خود را دارند. مجموعه این افراد، خریدران و فروشندگان بیت کوین هستند. صرافی، تمامی سفارشهای خرید و فروش افراد را در یک لیست نشان میدهد. لیست خریدران و لیست فروشندگان؛ به چنین لیستی اردر بوک یا دفتر ثبت سفارشها گفته میشود. تصویر زیر Order Book بیت کوین در صرافی بایننس را نشان میدهد.
این دفتر سفارشها مدام در حال تغییر است و دلیل آن این است که به محض اینکه خریدار و فروشندهای بر روی یک قیمت توافق کنند، معامله توسط بایننس انجام میشود و BTC از فروشنده به خریدار منتقل میشود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، هر Order Book از دو بخش خریداران و فروشندگان تشکیل شده است. سفارشهای خریداران با رنگ سبز و سفارشهای فروشندگان با رنگ قرمز نمایش داده میشود.
اولویت سفارشها در order-book چگونه است؟
همانطور که در بالا اشاره شد، Order Book محلی است که تمامی سفارشهای خرید و فروش یک دارایی نمایش داده میشود. ممکن است صدها و هزاران سفارش خرید و فروش ثبت شود؛ سوال اینجاست که صرافیها با چه اولویتی این سفارشها را نمایش میدهند؟ کدام سفارش در بالای این لیست قرار میگیرد و کدام سفارش در ردیفهای بعدی جای میگیرد؟
فرض کنید که قصد فروش بیت کوین را دارید. طبیعتا ترجیح شما این است که بیت کوینهای خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانید. از طرف دیگر، شخصی که قصد خرید BTC را دارد، ترجیح میدهد با پایینترین قیمت این رمز ارز را خریداری کند. صرافیها همین خواسته و ترجیح خریداران و فروشندگان را در اردر بوک تامین میکنند. در بخش فروشندگان، سفارشی که پایینترین قیمت را در میان سایر فروشندگان به ثبت رسانده در بالای لیست قرار میگیرد و اولین سفارش فروش در آن Order Book خواهد بود. برعکس در بخش خریداران، سفارشی که بالاترین قیمت را در میان خریدارن پیشنهاد داده در بالای لیست قرار میگیرد و اولین سفارش خرید در آن اردر بوک خواهد بود. به عبارتی، اولین سفارش فروش در اردر بوک، بالاترین قیمت ممکن است که فرد خریدار میتواند آن دارایی را خرید کند و اولین سفارش خرید در Order book، پایینترین قیمتی است که فرد فروشنده میتواند آن دارایی را به فروش برساند.
مفهوم Ask و Bid و قدرت نقدشوندگی
پس از شناخت اردر بوک در بازار اسپات، یادگیری دو مفهوم Ask و Bid کار دشواری نیست. Ask و Bid به دو قیمت خاص در Order Book اشاره دارد. قیمت Bid اشاره به بالاترین قیمتی دارد که خریدار حاضر است بابت خرید یک دارایی بپردازد. قیمت Ask اشاره به پایینترین قیمتی دارد که فروشنده دارایی خود را به فروش گذاشته است. در اردر بوک، قیمت Bid همان قیمتی است که در ابتدای لیست سفارش خریداران نشان داده میشود و در یک Order Book، قیمت Ask قیمتی است که در ابتدای لیست سفارش فروشندگان قرار گرفته است. تصویر زیر این دو مفهوم را در صرافی بایننس نشان میدهد.
هرچه اختلاف میان بالاترین قیمت در بخش فروشندگان –Ask price- و پایینترین قیمت در بخش خریداران- Bid- کمتر باشد، نقدشوندگی در آن بازار بیشتر است. برای مثال بیت کوین در صرافی بایننس نقدینگی بسیار بالایی دارد، زیرا اختلاف میان قیمت پیشنهادی خریداران و فروشندگان بسیار کم است.
انواع سفارشهای معاملاتی
در این بخش به انواع سفارشها معاملاتی در بازارهای اسپات اشاره خواهیم کرد. سفارش قیمتِ پیشنهادی (bid) خرید یا فروش و یا Order خرید و فروش در بازارهای مالی انواع مختلفی دارند. اگر با صرافیهایی همچون بایننس کار کرده باشید، احتمالا در زمان خرید و فروش یک دارایی دیجیتال با گزینههای ارائه شده توسط بایننس در زمان انجام معامله مواجه شدهاید. در این بخش این سفارشها را توضیح میدهیم:
Limit Order
لیمیت اردر و یا سفارش با ثبت قیمت معین، یکی از سادهترین نوع انجام سفارش خرید و فروش است. در تصویر زیر این سفارش را مشاهده میکنید.
فرض کنید قصد خرید ۱ بیت کوین به قیمت ۱۳۲۰۰ دلار را داریم. در زمان ثبت سفارش با این روش، دو پارامتر باید تعیین شود؛ قیمت و مقدار خرید. قیمت خرید را در قسمت Price و مقدار خرید را در قسمت Amount وارد میکنیم. در انتها با ثبت دکمه Buy یا Sell سفارش شما وارد Order Book خواهد شد.
Market Order
در این نوع سفارش خرید و فروش یک دارایی دیجیتال، تنها مقدار خرید یا فروش را تعیین میکنیم و به بایننس این اجازه را میدهیم که با دارایی مورد نیاز ما را به قیمت آخرین معامله در بازار به فروش رسانده و یا خرید کند.
همانطور که در تصویر بالا مشخص است، در قسمت Price، کلمه مارکت نوشته شده است. در این سفارش قیمت معینی را ثبت نمیکنیم.
Stop-limit
این نوع سفارش خود به دو زیر دسته تقسیم بندی میشود. Stop Limit Order در مقایسه با دو سفارش قبلی، پارامترهای بیشتری را در اختیار تریدر قرار میدهد. ابتدا به معرفی Stop-limit میپردازیم.
استاپ لیمیت اردر، همان Limit Order بوده با این تفاوت که برای فعال شدن این سفارش، پیش شرط وجود دارد. برای مثال، قیمت بیت کوین ۱۳۵۰۰ دلار است و هدف شما این است که زمانی که قیمت از مقاومت ۱۴۰۰۰ دلار عبور کند، اقدام به خرید آن کنید. پس عبور قیمت بیت کوین از ۱۴۰۰۰ دلار، شرط این سفارش شماست. به این شرط، Stop قیمتِ پیشنهادی (bid) گفته میشود. برای ثبت این سفارش سه مولفه نیاز است، قیمت خرید یا Limit، مقدار خرید یا Amount و شرط انجام خرید یا Stop. بایننس در نهایت سفارش شما را باتوجه به قیمتی که در Limit ثبت کردهاید، انجام میدهد. اما این سفارش را در صورتی که شرط قیمتی Stop برقرار شود، در Ordet Book قرار خواهد داد. در واقع پس از ارضا شدن شرط Stop، این سفارش به یک سفارش Limit Order تبدیل خواهد شد.
OCO Order قیمتِ پیشنهادی (bid)
این سفارش مخفف One Cancle the Other است. این سفارش ترکیبی از Limit Order و Stop limit Order است. زمانی که شرایطی یکی از این دو برقرار شود، اردر دیگر کنسل و لغو خواهد شد. در این سفارش چهار مولفه توسط تریدر تعیین میشود؛ در بخش Amount مقدار سفارش وارد میشود، مثلا ۱ بیت کوین. در بخش Price قیمتی وارد میشود که وارد Order Book شده و به محض رسیدن قیمت بیت کوین به این قیمت تعیین قیمتِ پیشنهادی (bid) شده، سفارش انجام میشود. بخش Limit نیز قیمتی است که تریدر قصد خرید این دارایی را دارد اما این سفارش دارای Stop یا پیش شرط است. قیمت وارد شده در Limit تنها در صورتی وارد Order Book خواهد شد که شرط آن یعنی Stop فعال شود در غیر اینصورت این سفارش وارد اردر بوک نخواهد شد. اجازه دهید با ذکر یک مثال، به بحث سفارشها پایان دهیم. فرض کنید که قیمت بیت کوین در حال حاضر ۱۳۲۰۰ دلار است. مطابق تحلیل شما، ۱۴۰۰۰ دلار یک مقاومت و ۱۲۵۰۰ دلار یک حمایت برای بیت کوین است. مطابق استراتژی معاملاتی شما، اگر بیت کوین ۱۴۰۰۰ دلار را شکست، اقدام به خرید آن خواهید کرد و یا اگر قیمت بیت کوین به ۱۲۵۰۰ دلار رسید به دلیل آنکه نقطه حمایتی برای بیت کوین بوده، اقدام به خرید آن خواهید کرد. در این صورت که خرید بیت کوین در دو نقطه مختلف صورت میگیرد، شما احتیاج به یک سفارش OCO دارید. در قسمت Price ، عدد ۱۲۵۰۰ دلار را وارید کنید، چون قیمت بیت کوین در این لحظه در محدوده ۱۳۲۰۰ دلار است، سفارش شما در همان لحظه وارد اردر بوک خواهد شد و در صورتی که بیت کوین به ۱۲۵۰۰ دلار رسید، سفارش شما انجام خواهد شد. در قسمت Stop شرط ورود برای حالت دیگر را وارد کنید که در این مثال ۱۴۰۰۰ دلار است. به عبارتی شما به بایننس میگویید اگر قیمت بیت کوین ۱۴۰۰۰ دلار را شکست سفارش من را وارد اردر بوک کن، اما به چه قیمتی؟ این قیمت را در قسمت Limit وارد کنید، مثلا ۱۴۰۵۰ دلار. که زمانی که بیت کوین ۱۴۰۰۰ دلار را شکست سفارش خرید شما با قیمت ۱۴۰۵۰ دلار وارد اردر بوک خواهد شد.
نکته: سفارش فروش نیز مانند بالا خواهد بود و تفاوتی ندارد.
اسپرد چیست | تفاوت اسپرد ثابت و شناور
اسپرد چیست؟ یکی از مفاهیم پایهای بازار فارکس اسپرد است، حتی شاید بتوان گفت spread یکی از مهمترین مفاهیم این بازار است. در این مقاله سعی شده است مفهوم و تفاوت میان اسپرد ثابت و متغیر، مزایا و معایب هرکدام و نوع کارکرد هرکدام از آنها مورد بحث قرار بگیرد. پیش از آنکه بخواهیم در مورد موضوع اصلی صحبت کنیم باید چند مفهوم بازار فارکس را در این باره یادآوری کنیم.
فهرست عناوین مقاله
ارز پایه (Base Currency)
ارز پایه، ارزی که در نمایش جفت ارز، به عنوان ارز اول دیده میشود. به عنوان مثال در جفت ارز EUR/USD، یورو ارز پایه است؛ همچنین در این جفت ارز دلار آمریکا ارز متقابل (Counter Currency) یا ارز مظنه (quote Currency) نامیده میشود.
- قیمت پیشنهاد فروش (bid): قیمتی است که میتوانید در آن قیمت ارز پایه را بفروشید
- قیمت درخواست خرید (ask): قیمتی که میتوانید در آن قیمت ارز پایه را بخرید.
اسپرد چیست؟
اسپرد (investopedia) تفاوت میان قیمت پیشنهاد فروش و قیمت درخواست خرید است. همانطور قیمتِ پیشنهادی (bid) که می دانید بسیاری از بروکرها از معاملات شما کارمزدی دریافت نمیکنند؛ درواقع بروکرها با دریافت اسپرد به جای کارمزد هزینههای خود را پوشش میدهند. به این صورت که آنها ارز را به قیمتی بالاتر از قیمتی که خریدهاند به شما میفروشند و به قیمتی پایینتر از قیمتی که فروختهاند، از شما میخرند و از این راه درآمد کسب میکنند. دقیقا مانند کاری که صرافیهای فیزیکی انجام میدهند. پس هنگامی که بروکر شما گفت معاملات شما بدون کارمزد است خوشحال نشوید، شما همچنان با پرداخت اسپرد مجبور به هزینه کردن هستید.
اسپرد چگونه محاسبه میشود؟
شما به سادگی میتوانید spread را محاسبه کنید؛ تنها چیزی که نیاز دارید، دانستن قیمت پیشنهادی فروش و قیمت درخواست خرید در هر لحظه است.
به عنوان مثال برای جفت ارز EUR/USD اگر قیمتهای پیشنهادی فروش و درخواست خرید به ترتیب ۱.۱۰۵۱ و ۱.۱۰۵۳ باشد، اسپرد ۲ پیپ خواهد بود.
انواع اسپرد در فارکس
بروکرها معمولا به دو شیوه مختلف spread دریافت میکنند. اسپرد ثابت و اسپرد متغیر که شناور نیز گفته میشود. معمولا بروکرهایی که به عنوان بازارساز یا اصطلاحا با مدل میز معاملاتی فعالیت میکنند از نوع ثابت استفاده میکنند و بروکرهایی که با مدل میزغیرمعاملاتی فعالیت میکنند، از نوع شناور استفاده میکنند.
اسپرد ثابت چیست؟
spread ثابت همانطور که از اسم آن مشخص است، در تمام زمانهای بازار یک میزان ثابت را دریافت میکند؛ این شیوه توسط بروکرهایی که با مدل میزمعاملاتی فعالیت میکنند، قیمتِ پیشنهادی (bid) ارائه میشود؛ این بروکرها از ارائه دهنده نقدینگی خود، پوزیشن بزرگی خریداری کرده و سپس آن را در پوزیشنهای کوچکتر به معاملهگران ارائه میکند.
این بدان معنی است که بروکر به عنوان طرف مقابل معامله مشتریان خود عمل میکند و قاعدتا اگر معاملهگر اشتباه کند، بروکر سود بیشتری کسب میکند؛ از طرف دیگر این روش به بروکر اجازه میدهد FIXED SPREAD ارائه کند چرا که کنترل قیمت توسط بروکر انجام می شود.
مزایا و معایب معامله با اسپرد ثابت چیست؟
اسپرد ثابت نیاز به سرمایه را کاهش میدهد و معمولا معامله با spread ثابت برای معاملهگران ارزانتر تمام میشود همچنین با توجه به این که اسپرد حین معامله تغییر نمیکند، محاسبه هزینههای معاملات قابل پیشبینی هستند.
از طرف دیگر در معاملات با اسپرد ثابت، ریکوت (Requote) به طور مکرر رخ میدهد چرا که قیمتگذاری تنها توسط بروکر شما انجام میشود. به زبان ساده ریکوت یعنی اینکه بروکر شما نمیتواند یا تمایلی ندارد، معامله را در قیمتی که پیشنهاد میکنید، اعمال کند. این اتفاق معمولا زمانی رخ میدهد که به دلیل انتشار یک خبر مهم، بازار به سرعت در حال حرکت است. در این هنگام اگر شما قصد باز کردن معامله را داشته باشید، بروکر شما معامله را انجام نمیدهد سپس قیمت جدیدی به شما ارائه داده و از شما میخواهد این قیمت جدید را بپذیرید، این قیمت جدید همیشه بالاتر از قیمتی است که در ابتدا پیشنهاد داده بودید.
لغزش یا اسلیپیج (Slippage) مشکل دیگری است که چنین بروکرهایی دارند؛ هنگامی که قیمتها به سرعت در حال حرکت هستند، بروکر نمیتواند به طور مداوم یک اسپرد ثابت را حفظ کند، در این حالت بروکر ممکن است از روی قیمت پیشنهادی شما حرکت کرده و در قیمتی متفاوت معامله را باز کرده یا ببندد.
اسپرد متغیر یا شناور در فارکس چیست؟
Floating spread نیز همانطور که از اسم آن پیدا است، در زمانهای مختلف، میزان متفاوتی اسپرد از معاملهگر دریافت میشود. این نوع اسپرد توسط بروکرهایی که با مدل میز غیرمعاملاتی فعالیت میکنند ارائه میشود. این بروکرها قیمتهای مختلف جفت ارزها را از ارائه دهندگان نقدینگی دریافت کرده و آنها را بدون دخالت به میز معاملاتی معاملهگر منتقل میکنند، این بدان معنی است که آنها هیچ کنترلی بر روی اسپردها ندارند و اسپردها صرفا بر اساس عرضه و تقاضا و نوسانات کلی بازار کاهش یا افزایش مییابند.
به طور معمول، در هنگام انتشار دادههای مهم اقتصادی و دورههایی که نقدینگی بازار کم میشود، اسپرد افزایش مییابد. به عنوان مثال ممکن است بخواهید بر روی جفت ارز EURUSD که اسپرد ۲ پیپ دارد، معامله کنید اما همزمان گزارش بیکاری ایالات متحده منتشر شود و یا رئیس جمهور آمریکا توییتی در مورد روابط آمریکا و اروپا ارسال کند، در این حال ممکن است به طور ناگهانی اسپرد به ۲۰ پیپ افزایش پیدا کند.
مزایا و معایب معامله با اسپرد متغیر چیست؟
Spread شناور احتمال ریکوت شدن را از بین میبرند چراکه تغییر در اسپرد شرایط را برای تغییر قیمت در اثر شرایط بازار فراهم میکند اگرچه همچنان احتمال اسلیپیج وجود دارد.
همچنین معامله با اسپرد متغیر، قیمتگذاری شفافتری را نیز ایجاد میکند چرا که ارائهدهندگان نقدینگی متفاوت، قیمتها را ارائه میدهند به همین دلیل قیمتها رقابتیتر میشوند.
از طرف دیگر معامله با اسپرد متغیر هزینه معاملات را افزایش میدهد و ممکن است برای معاملهگران اسکالپر ایدهآل نباشد.
کدام نوع اسپرد مناسبتر است؟
این سوال بستگی به نیاز معاملهگر دارد؛ به طور کلی معاملهگرانی که حساب معاملاتی کوچکی داشته و معاملات کمی دارند، از اسپرد فیکس استفاده میکنند و معاملهگرانی حساب معاملاتی بزرگی داشته و در ساعتهای اوج بازار (زمانی که نقدینگی بالا و اسپرد پایین است) معامله میکنند، از اسپرد شناور استفاده می کنند.
همچنین معاملهگرانی که خواهان اجرای سریع معامله بوده و نمیخواهند در معاملاتشان ریکوت رخ دهد، باید از اسپرد متغیر استفاده کنند.
نحوه محاسبه اسپرد چگونه است؟
شما به راحتی میتوانید اسپرد معامله خود را در هر لحظه محاسبه کنید تنها چیزی که به آن نیاز دارید، ارزش هر پیپ و میزان لاتهایی است که میخواهید معامله کنید.
تصور کنید در این لحظه میتوانید جفت ارز EURUSD را با قیمت 1.22394 خریداری کرده و در همان لحظه آن را با قیمت 1.22391 بفروشید. (خواننده تیزهوش متوجه میشود که این دو قیمت همان قیمت پیشنهاد و درخواست است)
نیاز به گفتن نیست که در مثال فرضی ما اسپرد برابر با 0.3 پیپ است. حال برای محاسبه ارزش اسپرد، کافی است ارزش هر پیپ را در اسپرد ضرب کنیم.
میدانیم که ارزش هر لات برابر است با ۱۰۰ هزار واحد از ارز مظنه. در اینجا ارز مظنه دلار آمریکا است پس ارزش یک لات برابر میشود با ۱۰۰ هزار دلار آمریکا؛ همچنین میدانیم هر پیپ برابر است با ۰.۰۱ درصد از یک لات، پس در صورتی که ما یک لات EURUSD معامله کنیم، ارزش هر پیپ برابر با ۱۰ دلار آمریکا میشود.
بنابراین هزینه اسپرد در معامله فرضی ما برابر با 3 دلار میباشد. به همین ترتیب اگر معاملهگر ۰.۵ لات یا نیم لات معامله کند، باید 1.5 دلار به عنوان اسپرد بپردازد.
اندیکاتور محاسبه اسپرد
برای اینکه spread رو بصورت دستی محاسبه نکنید و همیشه روی نمودارهای شما داخل متاتریدر نمایش داده بشه، اول وارد پلت فرم معاملاتی متاتریدر بشوید و طبق تصویر زیر از منوی بالای روی منو View کلیک کنید و سپس گزینه ی ترمینال رو پیدا کنید و روی این گزینه کلیک نمایید؛ همچنین میتوانید با زدن همزمان کلید CTRL+T روی کیبورد خودتون این پنجره را باز کنید.
بعد از باز کردن پنجره ی ترمینال در متاتریدر از بخش زیرمنوی همین پنجره روی گزینه ی Code Base که در تصویر زیر نمایش داده شده است کلیک کنید و سپس از لیست اندیکاتورها Spread Indicator رو پیدا کنید.
بعد از پیدا کردن اندیکاتور کافیست روی اسم اندیکاتور کلیک راست کنید، سپس از پنجره ی نمایش داده شده روی گزینه ی دانلود کلیک کنید؛ باید یادآوری کنم که حتما در این بخش باید سیستم شما به اینترنت متصل باشد.
بعد از دانلود در پنجره ای که در وسط صفحه باز می شود باید روی گزینه ok کلیک نمایید؛ کار تمام شد و حالا شما در بخش بالایی سمت چپ نمودار می توانید اسپرد لحظه ای تمامی جفت ارزها رو مشاهده کنید البته برای قرار گرفتن اندیکاتور روی تمامی نمودارها لازم هست که حتما اندیکاتور را به یکی از قالب های شخصی خودتون اضافه کنید.
کدام بروکر اسپرد کمتری دارد؟
اسپرد در بروکر های مختلف می تواند متفاوت باشد ولی از بین بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می دهند بروکر های زیر اسپرد کمتری دریافت می کنند : FxPro , HotForex , Trader’s Way , FIBO Group , Windsor.
کدام جفت ارز اسپرد کمتری دارد؟
قطعا جفت ارزهای اصلی بدلیل حجم معاملات بالا و نقدشوندگی زیاد از اسپرد کمتری برخوردار هستند به عنوان مثال در اکثر بروکر ها روی جفت ارز EURUSD اسپرد کمتر از 1 پیپ می باشد و نزدیک به صفر است، البته بروکرهایی هم هستند که اسپرد بیشتری دریافت می کنند.
کلام آخر
امیدوارم که مقاله آموزش اسپرد چیست مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. هر سوال و نظری در مورد مطالب آموزشی کلینیک سرمایه دارید میتونید در بخش کامنت ها بپرسید و تیم ما در سریع زمان ممکن به آنها پاسخ خواهد داد.
دیدگاه شما